Sunday 19 November 2017

KEJUTKAN PBT YANG SEDANG TIDUR

ADUAN BERKAITAN PIHAK BERKUASA TEMPATAN NEGERI MELAKA (PBT MELAKA)

Jika ada mana mana penduduk Melaka yang ingin membuat laporan/aduan berkaitan masalah masalah setempat yg merupakan tanggungjawab pihak berkuasa negeri kawasan anda, bolehlah ajukan di group Whatsapp 3rd party taskforce di bawah.

Antara permasalahan yang dikira menjadi tanggungjawab PBT:
1. Masalah sampah sarap
2. Masalah perparitan
3. Masalah haiwan liar
4. Dan lain lain lagi yg berkaitan

Bolehlah join group Whatsapp 3rd party taskforce berikut dengan meng klik link di bawah:

====

ADUAN BERKAITAN MAJLIS PERBANDARAN ALOR GAJAH


====

ADUAN BERKAITAN MAJLIS PERBANDARAN JASIN


====

ADUAN BERKAITAN MAJLIS PERBANDARAN HANG TUAH JAYA


====

ADUAN BERKAITAN MAJLIS BANDARAYA MELAKA BERSEJARAH




=======

SIAPA KAMI?

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Terima kasih kerana mengintip/berminat untuk menyertai group Whatsapp aduan berkaitan PBT Melaka. Untuk makluman, kami adalah 3rd party taskforce yg bertindak sebagai pengumpul aduan pukal, aduan kritikal mahupun aduan remeh dan sebagainya yg membawa suara aduan penduduk Melaka kepada pihak PBT kesayangan semua. Memandangkan sejak dua menjak ini kami kerap menerima aduan bahawa ada beberapa aduan kritikal yang dibuat terus kepada pihak PBT tidak mendapat perhatian, lambat, ditolak dan sebagainya, kami terus bertindak untuk menubuhkan Pusat Aduan & Pasukan Tindakan kami sendiri supaya segala permasalahan dapat diselesaikan segera (sama ada kami selesaikan sendiri atau kami beri tekanan kepada pihak PBT). Ramai sedia maklum bahawa mewujudkan 3rd party taskforce untuk mengumpul aduan adalah tidak salah dan tidak melanggar mana mana akta dan perundangan di Malaysia. Sebenarnya 3rd party taskforce di Malaysia pada hari ini bukanlah benda yg asing lagi. Sebagai contoh kita boleh lihat sendiri saudara Yusof Azmi memperjuangkan nasib para pengguna Islam di Malaysia. Saudara Lando Zawawi memperjuangkan nasib pengguna jalan raya di Malaysia. Dan saudara Kuan Chee Heng memperjuangkan nasib dan kebajikan masyarakat sekeliling. Adakah mereka ini dilihat seperti ingin merampas kuasa KPDNKK, JKR & Jabatan Kebajikan Masyarakat? Hanya mereka yang takut kuasa dan kepentingan mereka digugat sahaja yg merasakan seperti itu. Apa yg kami ingin perjuangkan adalah tidak lain dan tidak bukan hanyalah ingin membela nasib dan keadaan persekitaran penduduk di Melaka berkaitan hal ehwal kesejahteraan bandar, perumahan, keselamatan & kebersihan persekitaran dan sebagainya.

Untuk makluman, cadangan penubuhan 3rd party taskforce ini juga dicadang dan disambut baik oleh rakan rakan di dalam sektor guaman, polis, penguatkuasa, rakan rakan penjawat awam kerajaan negeri Melaka dan mereka yg berjawatan di PBT itu sendiri walaupun segala usaha murni ini pada awalnya mendapat pelbagai cabaran (betullah bila nak buat baik, memang akan ada pihak nyata & ghaib menjadi penghalang). Dan ada dalam kalangan mereka (rakan yg setia menyokong) tetap kekal menjadi orang kuat di dalam group ini sama ada secara langsung dan tidak langsung walaupun ada daripada mereka terpaksa mengambil langkah untuk tidak mendedahkan identiti mereka atas sebab sebab tertentu seperti menjaga keprofesionalisme perjawatan dan sebagainya (sebenarnya ada beberapa rakan yg setia menyokong ini  yang berpangkat tinggi dalam kerajaan negeri Melaka. Mereka tak boleh tunjuk sangat gelombang menggunakan 3rd party taskforce underground macam nie. Tapi diorang sokong sangat perjuangan tulen ini sebab sekarang nie memang musim mana orang atas nak dengar sangat rintihan orang bawah). Akhir sekali, walaupun group whatsapp underground ini ditubuhkan, kami tetap menyokong dan tidak menghalang mana mana pihak untuk membuat aduan menggunakan saluran rasmi supaya aduan anda akan terus sampai dan diselesaikan secara rasminya oleh PBT kesayangan anda sendiri. Terima kasih! 😆 – The Original RA69 @ Tanpa Campur Tangan Mana Mana Parti Politik-


=======

ANTARA CARIAN HIT BERKAITAN ADUAN DI NEGERI MELAKA YANG KERAP KAMI TERIMA

e aduan melaka
aduan rakyat melaka
aduan samb melaka
aduan jkr melaka
aduan tnb melaka
aduan mbmb melaka
aduan pengguna melaka
aduan hospital melaka
aduan awam melaka
portal aduan melaka
aduan melaka
aduan syarikat air melaka
aduan syarikat air melaka berhad
biro aduan awam melaka
aduan air melaka
sistem pengurusan aduan awam melaka
aduan pejabat buruh melaka
aduan jabatan buruh melaka
aduan majlis bandaraya melaka
aduan paip bocor melaka
aduan denggi melaka
e-aduan negeri melaka
portal e-aduan melaka
e aduan uitm melaka
e aduan hospital melaka
e aduan kerajaan negeri melaka
e-aduan jkr melaka
aduan gst melaka
aduan kerosakan lampu isyarat melaka
aduan jabatan agama islam melaka
aduan lampu isyarat melaka
aduan jaim melaka
aduan jpj melaka
aduan jabatan kesihatan melaka
aduan kpdnkk melaka
aduan khalwat melaka
syarikat air melaka aduan kerosakan
aduan anjing liar melaka
aduan rakyat negeri melaka
aduan negeri melaka
portal aduan negeri melaka
biro aduan pengguna melaka
aduan jabatan alam sekitar melaka
aduan swm melaka
sistem aduan melaka
aduan kerosakan tnb melaka
no aduan tnb melaka
no telefon aduan tnb melaka
aduan telekom melaka

aduan trafik melaka

No comments:

Post a Comment